Home Συμβουλές για Design • Τα κυριότερα λάθη στη κατασκευή και σχεδιασμό ιστοσελίδων

Τα κυριότερα λάθη στη κατασκευή και σχεδιασμό ιστοσελίδων

 - 

Λάθη κατασκευής και σχεδιασμού ιστοσελίδων που κάνουν ακόμη και οι ειδικοί

Κανείς δεν είπε ότι είναι εύκολο να σχεδιάσει κανείς και να να κάνει web design σε μία ιστοσελίδα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποια πολύ σοβαρά λάθη που κάνουν ακόμη και ειδικοί του είδους. Δείτε ποια είναι αυτά για να μην τα κάνετε κι εσείς!

Λάθος 1: Δεν έχετε ετικέτες H1 (Ειδικά στην Αρχική Σελίδα)

Φανταστείτε ότι σχεδιάσατε έναν ιστότοπο με μια όμορφη εικόνα φόντου, μια καλά σχεδιασμένη γραμματοσειρά και ένα περίπλοκο σχέδιο χρωμάτων. Μια πραγματικά πανέμορφη σελίδα. Η περιήγηση σε αυτήν θα είναι σαν μια βόλτα σε έναν όμορφο κήπο.

Κρίμα όμως που κανείς δεν θα τη βρει στις μηχανές αναζήτησης.

Γιατί; Επειδή πολύ συχνά οι σχεδιαστές ιστοσελίδων και οι προγραμματιστές ξεχνούν τα βασικά στοιχεία του SEO.

Το πιο συνηθισμένο αδίκημα είναι η αφαίρεση μιας ετικέτας H1 μόνο και μόνο επειδή δεν υπάρχει χώρος για αυτό στη σελίδα.

Η ετικέτα H1 είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που οι ανιχνευτές των μηχανών αναζήτησης θα εξετάσουν για να καθορίσουν το θέμα της σελίδας. Η ύπαρξη αυτής της ετικέτας, συμπεριλαμβανομένης της λέξης-στόχου στόχου, βελτιώνει τις πιθανότητές σας να πετύχετε υψηλότερες κατατάξεις στις σελιδες αποτελεσμάτων.

Αν θέλετε να καταλάβετε με έναν απλό τρόπο πώς θα επωφεληθεί το site σας από μια ετικέτα H1, δεν έχετε παρά να κάνετε τη δοκιμή των πέντε δευτερολέπτων:, εάν ένας χρήστης μπορεί εύκολα να πει ποιο είναι το θέμα του site σας αφού κοιτάξει μια σελίδα μόνο για πέντε δευτερόλεπτα, τότε η εμπειρία του χρήστη είναι καλή.

Συνήθως, ο ευκολότερος τρόπος για να εξηγήσετε τον σκοπό της ιστοσελίδας σας είναι να χρησιμοποιήσετε μια περιγραφική ετικέτα H1.

Λάθος 2: Μεγάλες εικόνες και αρχεία πολυμέσων

Οι όμορφες εικόνες κάνουν την ιστοσελίδα σας πιο ευχάριστη και όμορφη. Αλλά πρέπει να είστε προσεκτικοί με το μέγεθος των αρχείων πολυμέσων σας.

Η συμπερίληψη μεγάλων εικόνων και βίντεο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ταχύτητα του ιστότοπού σας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερες κατατάξεις.

Η Google ανταμείβει τις σελίδες που φορτώνουν γρήγορα.

Πώς ξέρετε εάν έχετε μεγάλο περιεχόμενο στον ιστότοπό σας και πώς μπορείτε να το διορθώσετε;

Μπορείτε να κάνετε μια γρήγορη σάρωση με το Google PageSpeed Insights Test, το οποίο θα σας ενημερώσει με ακρίβεια για τις εικόνες που η Google θεωρεί ότι είναι πολύ μεγάλες στη σελίδα σας.

Λάθος 3: Αναδυόμενα παράθυρα

Πρόσφατα, η Google προειδοποίησε τους ιστότοπους για να αποφύγει τη χρήση παρεμβατικών παρεμβολών και αναδυόμενων παραθύρων.

Η εμπειρία του χρήστη, ειδικά σε κινητές συσκευές, είναι πολύ σημαντική για την Google. Όταν εμφανίζονται μεγάλα ή περίτεχνα αναδυόμενα παράθυρα πριν οι επισκέπτες σας να έχουν πρόσβαση στο κύριο περιεχόμενο, είναι πολύ πιθανό ότι θα επηρεαστεί αρνητικά το UX (εμπειρία χρήστη) και, κατά συνέπεια και το SEO σας.

Λάθος 4: Κείμενο σε εικόνες

Παραδόξως, αυτό το λάθος είναι ευρέως διαδεδομένο. Αντί να συμπεριλάβουν ένα στρώμα κειμένου πάνω σε μια εικόνα, πολλοί σχεδιαστές ιστοσελίδων επιλέγουν απλά να προσθέσουν κείμενο σε μια εικόνα.

Γιατί είναι τόσο κακό αυτό;

Πρώτα και κύρια, οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να “δουν” την εικόνα όπως οι άνθρωποι. Επομένως, οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να “διαβάσουν” το κείμενο στην εικόνα αν αυτό είναι μέρος του αρχείου της εικόνας. Ουσιαστικά, είναι σαν να μην υπάρχει καθόλου το εν λόγω κείμενο.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο αυτή η σχεδιαστική τακτική είναι καταστροφική είναι το γεγονός ότι δεν είναι responsive, πράγμα που σημαίνει ότι σε μια κινητή συσκευή, το κείμενο και τα κουμπιά της εικόνας θα εμφανιστούν πολύ μικρά, με αποτέλεσμα τη πολύ κακή εμπειρία χρήστη και την πτώση των rankings σας.

Λάθος 5: Άπειρη κύλιση

Αυτή η δημοφιλής τεχνική σχεδιασμού ιστοσελίδων μπορεί πραγματικά να βλάψει την απόδοση του SEO σας αν γίνει εσφαλμένα.

Η άπειρη κύλιση φορτώνει καινούργιο περιεχόμενο καθώς ο χρήστης κάνει scroll προς το κάτω μέρος της σελίδας. Εάν η σελίδα σας δεν έχει ρυθμιστεί σωστά, οι μηχανές αναζήτησης δεν θα μπορούν να ανιχνεύσουν τις σελίδες σας.

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ενεργοποιήσει την άπειρη κύλιση στο ιστολόγιό σας που έχει 100 σελίδες. Εάν προβάλλετε μόνο τις 10 πιο πρόσφατες αναρτήσεις από προεπιλογή και οι άλλες φορτώνονται με το σκρολάρισμα, αυτές οι 10 αναρτήσεις θα είναι και οι μόνες που θα δουν τα ρομπότ των μηχανών αναζήτησης. Δεδομένου ότι τα ρομπότ ανιχνεύουν ιστότοπους μέσω συνδέσμων, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να γνωρίζουν ότι υπάρχει περισσότερο περιεχόμενο στη σελίδα πέρα από τα εν λόγω 10 άρθρα.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να κάνετε τιε σελίδες άπειρες κύλισης φιλικές προς την αναζήτηση. Ακολουθήστε τις οδηγίες που παρέχει το Blog της Google για Webmaster και δεν θα χρειαστεί να κάνετε συμβιβασμούς μεταξύ σχεδιασμού ιστοσελίδων και SEO.

Author:gnomonde